Saturday, May 4, 2013

Pejam celik,pejam celik kejap jer dah nak masuk u.Alhamdulilah aku dapat tawarsan dari UNIKL.Insyaallah kalau ada rezeki aku  akan masuk kat u ni. Aku dapat tawaran dalam bidang permakanan sbb bidang ni memang aku minat walaupun results spm aku tak berapa sangat ^O^.Walaupun tak seberapa keputusan aku masa spm tapi aku tak boleh putus asa kat situ sbb aku  kena kuat semangat.

 Aku cerita sikit kat koranglah sedikit sebanyak pasal diri aku lepas dapat results spm ni walaupun dah lama dapat tapi kenangan tu masih ada dlm ingatan ni huiiii...jiwang hehehe.... Muala 2 aku dapat result ni,aku terkejut jugak sbb tak percaya aku boleh dapat mcm tu ,sedih memang sedih sbb kawan2 aku yang lain results dia better than me.Masa dapat result tu aku rasa,macam tak ada harapan nak belajar kat U.

Tapi aku mula sedar bila aku search internet cari pasal benda2 positif nak kuat kan semangat aku.Tapi yang buat aku bersemangat balik nak belajar,bila aku dengar Prof Muhaya beri motivasi kat Tv,masa tu baru aku sedar yg buat apa aku nak putus asa sekarang baru spm, kenapa aku nak mengalah.Apa aku buat pada diri aku sampai mcm ! Sebenarnya Allah beri kan umat dia tu apa yang terbaik buat dirinya.Bukan untuk kita menggalah,nak sedih bagai.Sekarang ni aku lebih nak berfikiran positif,jaga hubungan dgn Allah tu amat penting bagi semua Umat islam yang ada di muka bumi ni ^O^

Moral of the story,yang aku nak sampaikan tak kira mcm mana sekali pun jaga hubungan kita dgn Allah dulu,nak mengadu pada Allah.Kalau keputusan korang dapat apa sekali pun kena bersyukur,kuat kan semangat jgn fikir negatif kita kena fikir positif.ok Allah sentiasa ada dgn kita ^O^


2 comments:

  1. Good Fath! Keep being positive!
    Aku percaya kita semua akan berjaya di luar sana!
    In Sha Allah...
    Jaga hubungan dgn Allah.. . Nescaya, Allah akan bantu kita...
    Mohon kepada Allah... :)
    Allah sayang hambanya yang sentiasa mendekatkan diri kepadaNya.
    Kita nak berjaya di dunia dan akhirat! :)
    AKu harap kau, dan aku, kalau belajar kat UNIKL tu... urusan kita dipermudahkan...
    Kalau aku terleka.. tolong tarik aku...
    Tolong nasihat aku.. :)

    <3 <3 <3

    YANG BENAR,
    LIYANA.. <3

    ReplyDelete