Saturday, May 4, 2013



Assalamualaikum,dah lama tak update blog ni dah ada sarang labah2 pulak tu eish..eish eish teruk betul tuan punya blog ni  *0*. Bukan tak nak update cuma aku tak ada idea nak citer apa atau lebih tepat sekali aku malas heheehe..

Beberapa minggu lepas punya lepas berapa kali lepas aku dah tak ingat.Aku dgn family pergi lagi bercuti.Tapi kali ni kitaorang tak pergi jauh pun dekat jer kat Sabak Bernam,kebetulan ayah aku ada pulak kerja kat sana so apa lagi sambil menyelam minum airlah pergi berhappy kebetulan pulak kawan ayah aku ada buat homestay,so dia kasi duduk jer kat homestay tu..Allhamdulilah..jimat duit sikit heehhehe...
Kali ini percutian aku tak lama sangat cuma dalam 2 hari 1 malam jer sbb adik aku nanti nank balik asrama,takut kalau lama2 nanti kelam-kabut pulak.
Aku tiba  dekat tempat percutian tu waktu malam nak kata tengah malam tak der lah sangat cuba dalam pukul 9.00 mcm tulah maklumlah sbb jala. terlampau banyak jem sampai nak jalan pun dah melekat2.Dipendekkan cerita,aktiviti pertama yang adik2 lelaki aku buat apalagi dah nampak air banyak terjunlah!!! hehheheh nasib baik waktu tu org yang duduk kat homestay  tu dah tido.Kawan ayah aku pulak mesra alam pulak tu so kita orangtak segan sangat (muka tebal sbb pakai bedak banyak  ^o^)
Keesokan hari nya mcm biasalah bangun pagipergi makan dekat kedai.Hum suasan kat sini memang mancam kampung org nya pun peramah pulak tu memang suasa kampung lah kat sana susah nak terangkan ada padi,sungai yang tak boleh dimandi ada laut ada jual orang jual ikan masin ,macam2 ada kat sana.Lepas makan kita orang nak pulak pergi laut kat situ lepas dgr makcik nasi lemak tu kata "pergi jer kat tepi laut tu kais2 nanti dapat lala a.k.a 'kupang " ayah aku pulak balas "ye ker kak dapat benda tu (teruja).Lepas makn kita orng pu pergi kat sana.

 Beberapa minit kemudian semasa di pantai......
Kais,kais jgn tak kais..mana pulak benda alah ni tak jumpa pulak dah lama kot aku aku kais2 tak jumpa dah macam ayam cari jarum emas pulak..huuhuuh...dah lama menjemur kita orng pun balik. 
Di tamat kan cerita balik dgn hati yg gembira.  .^O^

sorry tak dapat nak upload gambar teknikal problem ..

1 comment:

  1. Haha... :D weh! kau dpt pergi jlan2 lagi!!!!!!!!!!!
    Jelsnya!!!!!!!!! Huhuhuhu
    Tapikan... aku teringin nak rasa suasana kampung yg ada sawah padi.. :)
    Teringin sangat...
    Selama ni.. aku duduk kampung.. tapi aku rasa lebih kepada PEKAN...
    Huhu'

    Takpe Fath.... Kalau rezeki kita dpt unikl.. (MMG DH DPT) Alhamdulillah...
    Kita lepaking sesama! :D <3

    ReplyDelete